KU MENCARI CINTAMU

Ketika diri ini membuka tirai
Melakar kata
Melayar rasa…
Begitu terasa diri ini kerdil pada pandangan Maha Esa
Sering diri ini bertanya…
Siapa aku di sisiNya Yang Maha Kuasa…

Ketika pula diri ini menadah tangan
Memohon doa…
Penuh pengharapan…
Seakan malu pada Pencipta diri
Kerana dosa membaluti jasad ketika ini…

Bila mana diri ini letih dan
Hilang pergantungan…
Bila mana tangisku berpanjangan dan
Hatiku dalam kedukaan…
Bila mana ku merasakan hidupku ketingalan dan
Masa telah meninggalkan…
Dia setia bersamaku…


Dia tahu betapa aku telah sedaya upaya mencuba…
Dia mengira setiap titisan air mataku dan
Dia tidak jemu mendengar padaku…
Aku malu padaMu ya Allah…
Aku hanya insan penuh dosa…
Betapa aku kerdil di sisiMu ya A’zim…
Betapa mulianya diriMu ya Latif

Saat ini…
Bagaimanakah pula dengan diriku??
Adakah aku akan setia padaMu??
Sujud hanya untukMu??
Hidup dan mati hanya keranaMu??

Wahai Allah…
Berilah aku kesempatan waktu
Untuk menebus manik-manik dosa
Dan hidup hanya untuk cintaMu
Jika itu yang bakal ku peroleh ya Allah…
Aku tidak akan pernah...
Berpaling dariMu…
Sungguh!!!

epah080190

Tiada ulasan: