LEMBU KORBAN VS SEKSUALITI MERDEKA

Malaysia, menjelang Sambutan Hari Raya Aidil Adha, lembu habis ditempah untuk dikorban kerana Allah Taala. Harga lembu sekarang pun boleh tahan, sesetengah tempat satu bahagian korban ada yang mencecah RM450. Tapi itu bukan suatu alasan untuk kita tidak berkorban. Kita hanya disyariatkan untuk mengorbankan haiwan, kecil sahaja berbanding dengan pengorbanan Nabi Ibrahim A.S yang mana beliau telah diperintahkan oleh Allah Taala untuk mengorbankan anak kesayangannya Nabi Ismail A.S. Inilah perbandingan iman kita dengan iman para nabi A.S, perbandingan tahap pergorbanan antara kita dengan mereka. Jauh besar bezanya. Moga dengan sekelumit usaha pengorbanan yang bersungguh-sungguh kita kerjakan ini dipandang oleh Allah dengan pandangan yang mulia.



Baik, berbalik kita tentang lembu-lembu korban, aku fikirkan lembu-lembu tersebut bahkan yang tersengih terselamat daripada dikorbankan lebih mulia daripada seluruh warga kerja Seksualiti Merdeka, lebih suci kehormatan mereka (iaitu lembu-lembu tersebut) daripada pengamal sek bebas yang wujud di Malaysia khususnya dan seluruh dunia amnya. Kenapa? Kerana yang jantannya, tak pernah aku terlihat (mahupun anda semua) mereka bercinta serta berdayung sesama jantannya. Yang betinanya tidak pernah bercium mulut sesama betinanya. Oh, hinanya mereka! Jijik dan terkutuknya amalan dan budaya songsong yang mereka anjurkan tersebut. Lembu pun ada harga. Makin hari makin meningkat nilainya. Lembu pun kenal mana jantan mana betinanya. Manusia sebegitu.... disondolnya semua. Oh, tidak!

Banjir telah pun menenggelamkan sebahagian bumi di Thailand sana, moga ianya tidak dialihkan kemari dek kerana murkanya Allah dengan perbuatan terkutuk warga Seksualiti Merdeka. Bersama-samalah kita tentang dan leburkan impian mereka. Islam agama kita.

Zuhey: Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha buat seluruh Muslimin dan Muslimat dan selamat menjalani ibadah korban.

2 ulasan:

RuMaH TuA berkata...

Nsyaallah...
Kita perlu usaha lebih kuat.
Mungkin agama tak sampai lagi pada mereka.

(^-^)y bulatnye lembu.


"Masih belajar dalam berkorban"

Muhammad Zuhair Zainal berkata...

Insya Allah pakat2 usaha atas iman & amal... Lembu cukup makan. =)