SALAM KEMERDEKAAN DAN BERTEMU KEMBALI

Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabatku semua.

Hampir setahun aku tidak menulis di sini. Mungkin tulisan ini sebagai permulaan untuk aku kembali aktif.

Beberapa hari yang lalu, aku telah membuat penilaian terhadap penulisanku pada masa yang lepas. Aku dapati bahawa penulisanku pada masa yang lepas banyak melanggar etika penulisan khususnya dari aspek tatabahasa dan lain-lain lagi. Aku mengakuinya dan memohon maaf atas kesilapan tersebut. Aku akan memperbaiki dan memperelokkannya pada masa hadapan.

Aku mula menulis di sini bermula pada tahun 2008. Pada awalnya, penulisanku lebih berbentuk kepada mendeklamasikan perasaan dan buah fikiranku. Terdapat juga artikel dan kertas kerja yang aku muat naik di sini hasil daripada penulisanku semasa belajar pada peringkat ijazah sarjana muda dan ijazah sarjana. Semoga ia memberi manfaat kepada anda semua. Yang baik dikongsi, yang buruk mohon diperbetulkan.

Tanggal 31 Ogos 2016 merupakan hari memperingati Hari Kemerdekaan Tanah Melayu kali ke-59. Marilah kita sama-sama menghayatinya dengan penuh rasa keinsafan. Jadilah insan yang merdeka secocok dengan tuntutan agama. Peliharalah kemerdekaan ini untuk anak cucu kita pada masa hadapan. Jangan jual kemerdekaan ini semata-mata untuk kekal berkuasa atau hidup mewah atau sebagainya. Kemerdekaan ini milik mutlak semua rakyat Malaysia bukan kepunyaan individu atau organisasi tertentu.

Salam kemerdekaan dan bertemu lagi di lain masa.

Tiada ulasan: