kHAZANAH MALAYSIA MENGUJAKAN ...

Kaki pencinta alam akan setuju dengan kenyataan aku tu. Sememangnya kat Malaysia ni banyak tempat yang mengujakan untuk dilawati. Cukup kat semenanjung je, Sabah Sarawak tu tak perlu cerita la, lagi memukaukan. Contohnya kat Tanjung Malim pun ada beberapa tempat yang harus dilawati, baik untuk keluarga, sekolah, IPTA/S dan pegawai-pegawai yang nak hilangkan stres yang bergumpal dalam otak tu. Tak perlukan kos yang tinggi pun.
Hanya 45+minit je memandu keluar dari kota raya Kl, PJ, Subang, Shah Alam. Bagi kaki pancing dan "4wheeldrive hardcore" pun boleh melepak kat sini. Aku pun pernah mancing dan lepak dengan kawan-kawan serta keluarga kat sini. Aktiviti "4whelldrive" belum pernah aku cuba lagi la. Tengah kumpul duit la ni nak beli Pejero ke "sebijik", hehehe nak "lanyak" dengan Honda aku tak sanggup rasanya, kerja gile namanya tu. Tapi sekadar "ikut-ikut" adala.

Ni kat Desa Selesa Tanjung Malim, nak bawa keluarga bolehla, boleh mandi manda, BBQ, Chalet ada disediakan siap "riverview" lagi tu.

Ni pula kat Teratak RiverView Tanjung Malim, En Hakim punya tempat. Best juga tempat ni, kalu nak "join" aktiviti 4x4 boleh la "korang" ke sini join dengan En Hakin punya "team". Kalu datang sini tak sah kalau tak buat aktiviti "tiubing". Huhuhu sekali cuba tak serik rasanya. Tapi kalau nak lagi mencabar kena turun ke negeri Pahang la, banyak tempat untuk aktiviti "tuibing" ni kat sana.


Yang terakhir ni tapak perkhemahan En Khairi punya. Kat Tanjung Malim juga. Sesuai la untuk aktiviti kokurikulum sekolah dan IPTA/S. Tempat ni la yang paling kerap aku kunjungi, orang kata lebih "privacy" dan menyegarkan. Kali terakhir aku masuk ke sini bulan 3/09 tahun ni. Jadi kalau anda semua rasa berminat nak lepak dan lakukan sebarang aktiviti kat sini, sila datang tengok dulu, bincang dengan tuan punya tempat, nanti kata kat aku "indah khabar daripada rupa" plak. Ada beberapa tempat lagi yang belum aku lepak kat Tanjung Malim ni, kalau "korang" ada ke sana boleh la maklumkan kat aku. Muat turun sekali gambar tempatnya, masukkan dalam blog "korang". Nanti aku singgah la kat blog "korang".

Hahaha "kitaorang" siap bawa katil, bantal sekali da. Sejuk yop! setakat hotel 5 bintang tak leh lawan lagi tido kat sini. Tapi pastikan masuk ke tempat-tempat gini jangan buat maksiat tau! sendiri faham-faham la, bukan aku nak takutkan. Hati mesti bersih niat mesti betol "bro"!

Tiada ulasan: