VIDEO EDITING SOFWARE YANG PALING BEST

PINNACLE STUDIO
VIDEO EDITING SOFWARE
Aku nak kongsi sikit ilmu yang ada tok "korang" semua, bagi kaki menyunting video mesti sedia maklum tentang sofware ni, tapi bagi anda semua yang baru nak berjinak dengan alam menyunting video, aku cadangkan "korang" pakaila sofware ni. Senang, mudah dan menyeronokkan. Dulu masa mula-mula tengah gila dengan handycam, macam-macam sofware aku gunakan untuk menyunting video yang aku ambil, semuanya mengecewakan. Hinggala seorang kawan aku ni, (orang filem : Filem orang kawin je hehehe) jodohkan aku dengan "menda" ni. Kalau nak pakai gunala yang original, pakai yang "pirate" boleh tapi kurang menyenangkan sebab nanti ada sesetengah "file"nya yang "corrupt". Nanti bila korang dah mahir, bolehla buat kerja "part time" ambil gambar orang kawin dan apa-apa majlis sekalipun. Lumayan jugak la hasilnya. Ha ni kat bawah contoh video yang aku sunting pakai sofware ni. Ini Hasil kerja aku yang pertama tahun 2005. Kelakar juga bila tengoknya, yela masa ni macam "baby" baru nak belajar merangkap da. "Renung-renungkan dan selamat beramal", hehehe.


Tiada ulasan: