1432 H: KE ARAH YANG LEBIH BAIK



Suatu permandangan dalam bulan akhir di tahun 1431 H yang sempat ditangkap oleh aku menggunakan kamera murah. Subhanallah! Lokasi Elite-KLIA

Alhamdulillah berlabuh sudah tahun 1431 Hijrah. Mungkin tak terkira dosa yang kita kumpul tahun yang sudah. Apa yang terdaya bagi aku, pinta keampunan daripada Allah. Berbaik sangka dengan Allah, mudah-mudahan Allah mengampunkan semua.

Terlanjur (sepatutnya kita besyukur masih dikurniakan nyawa) kita di tahun yang baharu 1432 H ni, eloklah kita berazam untuk memanfaatkannya sebaik-baiknya. Hitung kira tolak darab bahagi dosa pahala kita tahun lepas (muhasabah la tu namanya) agar tahun yang baharu ini kita lebih baik daripada tahun yang lepas. Semak semula jadual solat kita, kalau asyik solat akhir waktu, eloklah tahun yang baharu ini kita cuba solat di awal waktu. Semak punya semak, gerenti banyak yang perlu kita ubahkan? Jangan risau, Allah itu Maha Penyayang dan Maha Pengasih. Kita berazamlah buat yang termampu dahulu, yang penting ikhlas dan istiqamah (berterusan). Insya Allah sama-sama kita berusaha ke arah yang lebih baik dalam semua pekerjaan seharian kita. Lillahi Taala. Semuanya semata-mata kerana Allah Taala.

Zuhey: Insya Allah! Tidak lupa juga ucapan Selamat Tahun Baharu Hijrah buat semua muslimin dan muslimat di luar sana.

Tiada ulasan: