RASUAH: SYABAS SPRM

Meskipun pelbagai tohmahan direnjiskan ke muka SPRM, hakikatnya kerja telah mereka jalankan. Syabas aku ucapkan kepada seluruh warga SPRM di atas komitmen yang ikhlas dalam menjalankan tugas yang diamanahkan. Memerangi jenayah rasuah bukan suatu tugas yang mudah untuk dilaksanakan. Tanpa badan khusus seperti SPRM mana mungkin negara kita dapat membasmi jenayah rasuah secara tegas dan berkesan.

Amat bodoh bagi mereka yang mem"perkentut"kan cara dan jalan kerja yang dilaksanakan oleh SPRM. Jelas mereka ini adalah golongan yang diibaratkan bagai anjing menyalak bukit semata-mata. Apa salahnya kita sama-sama membantu pihak SPRM membanteraskan jenayah rasuah secara harmonis, tanpa perlu mempolitikkan isu-isu tertentu dengan melibatkan pihak SPRM.

Pada hemat aku, jenayah rasuah boleh diumpamakan sebagai api dalam sekam. Sekiranya api tersebut tidak dipadamkan maka seluruh bendang boleh hangus terbakar. Peliharalah tangan kita daripada dibakar hidup-hidup di akhirat sana akibat rasuah yang kita ambil di dunia ini. Jenayah rasuah tidak mengenal siapa jua, baik bapak menteri, tukang kasut, guru, petani, imam, janda, teruna mahupun pelajar sekolah. Sesungguhnya mata dan hati kita boleh dikaburi oleh kemewahan dan kesenangan dunia. Moga Allah pelihara iman kita semua dan mudah-mudahan kita terselamat daripada melakukan jenayah rasuah



Zuhey: Adakah tangan penerima dan pemberi rasuah akan dibakar oleh api neraka kelak?

Tiada ulasan: